03-04-2009

Land of the free

Voor op gesteld Amerika is een fantastisch land met veelal aardige mensen. Vorig jaar werd ik bij een trip naar de E3-beurs ondervraagd door een douanier. De beste man was beleefd maar vertrouwde de 12 stempels van eerdere VS-visa niet. Ik zou volgens hem werk zoeken in Amerika. Het gesprek duurde minstens 20 minuten en mijn Engels werd steeds slechter. Ook al had ik niets op mijn kerfstok werd ik toch steeds zenuwachtiger. Vooral toen hij vroeg wanneer mijn vrouw zou komen. We waren immers twee jaar daarvoor in Vegas getrouwd. Beleefd blijven was mijn redding. Pas toen ik vroeg of, en wat het probleem was, stempelde hij mijn dertiende visa en kon ik Amerika binnen. Een niet zo fijne ervaring, maar wel een mooi verhaal. Dat het ook anders kan gaan blijkt uit het onderstaande filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten