21-10-2008

Spelletjes

Het najaar is voor iedereen een drukke periode. Uitgevers gooien in sneltreinvaart een wagonlading aan games de winkels in. Als gamer wil je die natuurlijk voor het grootste gedeelte spelen, maar waar haal je de tijd vandaan? Als journalist is het de drukste, leukste en meest stressvolle periode van het jaar. Najaar 2008 gaat nu al de geschiedenis in als een van de meest intense gamemaanden ooit. Alles begon met LEGO Batman The Videogame. Als je alle frustratiepuntjes wegdenkt (f%ck camera, herhalend) een bijzonder leuke belevenis waar ik mij iets meer dan een weekend zeer mee vermaakt hebt. Vanwege de vele mogelijkheden zijn LEGO-games het leukste als je ze daadwerkelijk hebt uitgespeeld. Maar toen de eindstreep gehaald was (495 gamerscore), lonkten andere games alweer. De racegame Pure was een leuke ervaring, al verknalde de Nederlands gesproken tekst een hoop. Het juweeltje tot en met nu toe was Dead Space. Sinds de eerste Resident Evil (al weer een tijd geleden) niet zo’n fysieke reactie gekregen tijdens het spelen (hartkloppingen, kippenvel en misselijkheid). Deze toch wel pittige survival horror is oogstrelend en speelt als een droom (of liever als een nachtmerrie). Van de 12 levels heb ik er inmiddels 10 gedaan en kijk uit naar de andere twee. Tenminste tot ik mijn brievenbus opende en daar waren Saints Row 2 (mwoh), Spider-Man Web Of Shadows (zeer verslavend), Midnight Club Los Angeles (wow), Brothers In Arms Hell’s Highway (ondanks alle kritiek zeer vermakelijk) en Golden Axe Beast Rider (zit nog in het plastiek). Games die het allemaal een diepere inspectie verdienen, maar waar haal ik in Godsnaam de tijd vandaan.



Om alles nog leuker te maken is er de multiplayer-beta van Call Of Duty 5: World At War en de download van Resistance 2 die Sony mij vanmiddag toestuurde. Oh ja en dan prijkt ook nog de muliplayer Beta van Killzone 2 aan de horizon. So many games, so little time. Met al die spelletjes zou je toch zeggen dat ik het einde van het jaar moeiteloos zal halen. Echter de komende maand komen daar nog bij: Guitar Hero: World Tour, Quantum Of Solace, LittleBigPlanet, Need For Speed Undercover, Mirror’s Edge, MotorStorm Pacific Rift, Gears Of War 2, Fable 2 en Far Cry 2. Dan ga ik er vanuit dat ik er nog wel een paar vergeten ben. En laten we niet het multiplayer-gedeelte van bovenstaande games vergeten. So many titles so little time.

Naast gamen is er ook nog het echte leven van aandacht besteden aan mijn vrouw, mijn sociale contacten onderhouden, werk, boeken, comics en films. Ik wordt al moe als ik aan die combinatie denk. Maar we hebben het natuurlijk over een luxe probleem. Ik sluit dan ook nu af om, je raad het al te gaan gamen.

3 opmerkingen:

  1. Scherp hoor. Ik had het natuurlijk over GoW nummertje 2. De prijs voor meest oplettende lezer gaat naar..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whehehe! ;-) Wat is die prijs? Een exemplaar van GoW2?
    Deadspace is idd erg creepy :-s Niet spelen met de lampen uit en met Dolby Surround! :-s

    BeantwoordenVerwijderen