22-02-2009

101 dagen streak

Het zit er op. Mijn Xbox 360-streak is op 101 dagen iedere dag een keer spelen verbroken. De reden voor de Xbox obsessie was zonder meer Call Of Duty 4: Modern Warfare. Er zou geen andere game zijn die mij van die dagelijkse ervaring af zou trekken. Tenminste dat dacht ik. Tot Killzone 2 op mijn bureau plofte. Voor ik het wist stond niet de Xbox 360 maar de PlayStation3 elke dag weer aan in huize van Trierum. Vanaf volgende week vrijdag is dit meesterwerk verkrijgbaar en het is een must have voor iedere PS3-bezitter. De intensiteit en de chaos van oorlog was niet eerder zo overgebracht in een game.

javascript:void(0)

De meest gebruikte woorden in game previews zijn een filmische ervaring en spelen als een Hollywood-film. Jammer genoeg zijn er zo goed als geen games die deze beloftes ook daadwerkelijk waar maken. Voor Killzone 2 gaat dat echter wel op. De game gaat in mijn boekje de geschiedenis in als meest extreme en daardoor beste first person shooter ooit. Dat het spel in Amsterdam is gemaakt is een leuke bijkomstigheid. Killzone 2 heeft in ieder geval een einde gemaakt aan mijn Call Of Duty obsessie en mijn speelstreak op de Xbox 360.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten