01-02-2009

Superbowl Sunday commercial madness

Vandaag zondag 1 februari is het weer zover, de finale van de NFL wordt gespeeld. Een tijd waar je in Amerika een kanonskogel op straat kan afschieten zonder iemand te raken. Sinds het opdoeken van de Amsterdam Admirals heb ik een beetje last van Football redrawl. Ik pik nog wel eens een wedstrijdje mee op de zender NASN en speel Madden, maar daar houdt het mee op. De sfeer in het stadion is niet na te bootsen op televisie of in de game.







Een keer per jaar komt dat gevoel wel terug. Je raadt het al: op superbowl Sunday. Nadeel is alleen dat ik voor de eerste keer sinds acht jaar het spektakel niet live kan zien. Maandag is het dus het ontwijken van internet die de uitslag voorspellen en die avond wordt omgebouwd tot Superbowl Monday. Anyway deze aflevering van de finale is redelijk speciaal. Na half time shows van ondermeer Tom Petty en Paul McCartney te hebben doorstaan treedt nu de Boss op. Daarnaast strooit de Amerikaanse adverteerder lustig met dollars als het om Superbowl Spotjes gaat. Dreamworks heeft bijvoorbeeld miljoenen 3d-brilletjes verspreid vanwege de 60 seconden spot van Monsters Vs Aliens. Jammer genoeg worden deze filmpjes niet in Europa uitgezonden. Maar lang leve YouTube. Hieronder alvast de top 10 van spots tijdens de finale van 2007. Volgende week volgt de oogst van 2009.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten