24-01-2010

God Hates Us All

Mijn vrouw blogt tegenwoordig ook. Je kunt haar veelal recensies hier bekijken. Tot zover de shameless plug. We kijken al een paar jaar naar de serie Californication. De avonturen van schrijver Hank Moody. Een grote tip als je een liefhebber bent van gitzwarte humor en bizarre situaties.


Maar goed ik had het over het blog van mijn vrouw. Een week voordat we eind vorig jaar op vakantie gingen scoorde ik bij de Fame in Amsterdam het boek dat Moody in de serie schreef: God Hates Us All. Saskia schreef er een recensie van.


In de serie Californication is Hank Moody een schrijver die teert op het succes van een bestseller die hij enkele jaren eerder schreef. Hij kan zijn artistieke draai in Los Angeles niet vinden en lijkt ondertussen maar niet volwassen te kunnen worden. Hierdoor komt hij in de meest over de top situaties terecht, die vaak te bizar voor woorden, maar over het algemeen wel erg grappig zijn. Het boek waar hij zijn succes mee behaalde, God hates us all, is inmiddels echt geschreven en uitgegeven. Voor de liefhebbers van Californication natuurlijk een must om te hebben en te lezen. Het is een leuk boek, tikje absurdistisch en ik heb het met plezier gelezen. In de context van de serie had het van mij echter nog wat meer over de top gemogen. Niemands literaire carrière hangt af van dit boek, het is immers een gimmick, dus had het verhaal van mij zeker verder mogen gaan dan het gedrag van Hank Moody in de serie. Nu bleef het in mijn ogen wat achter bij de verhaallijn van Californication. Een klein beetje een gemiste kans, maar als Hank Moody een echte schrijver was had ik zeker meer boeken van hem willen lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten