18-01-2009

Wat ik leerde van Far Cry 2

Op één of andere manier ben ik het afgelopen najaar niet toegekomen aan de game Far Cry 2. Dat is een beetje vreemd want dit is het soort spel waar ik normaliter erg warm van loop. De game speelt zich af in donker Afrika en na een dikke drie uur te hebben gespeeld ben ik achter de volgende dingen gekomen.

1
Iedereen in Afrika praat als een op hol geslagen trein. Alles gaat zo snel en van dramatische stiltes of een seconde pauze tussen zinnen hebben ze nog nooit gehoord.

2
Er zijn helemaal niet veel wilde dieren in Afrika. Die paar gnoes en zebra’s die ik wel zag liepen tegen een wagen en stierven ter plekke. Nu was het wel een heel grote wagen, maar toch.

3
Wapens blokkeren iedere keer als je voor een tegenstander staat. Vreemd genoeg heeft de vijand daar geen last van.

4
Donker Afrika is niet overdreven, zelfs in de stralende zon zijn sommige dingen gewoon niet te zien.

5
Iedereen in het Afrika van Far Cry 2 is achterdochtig. Ze schieten op je als je gewoon langs ze scheurt of loopt, waar dan ook.

6
De tegenstanders zijn van metaal. Een magazijn van een AK47 is vaak niet genoeg om hen naar de andere wereld te helpen.

7
Men denkt dat als je een diamant in een metalen koffertje stopt en deze weg zet in een hut of een greppel, deze niet gepikt worden.

8
Far Cry 2 zou eigenlijk het liefste GTA In Afrika willen heten. Het enige verschil is dat het eindeloos rondrijden naar de volgende missie in GTA wel leuk is.

9
Dat zelfs op papier spectaculaire shooters niet altijd goed uit de verf komen.

10
In Afrika hoef je geen geld uit te geven voor de garage. Een paar keer draaien met een stuk gereedschap en de auto is genezen van kogel inslagen ed je kunt het zo gek niet bedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten