30-08-2009

Mad Magazine Jeugdsentiment

Wie in mijn boekenkast kijkt ziet naast de nodige letterboeken ook veel strips en comics. De laatstgenoemde koop ik het liefst in luxe edities. Een van de pronkstukken is de complete Calvin & Hobbes. Drie hardcover boeken in een slipcase met alle afleveringen van de krantenstrip. Sinds gisteren heeft deze editie concurrentie gekregen. Bij American Book Center kocht ik de zes kilo wegende The Complete Mad Don Martin. Who the fuck is Don Martin hoor ik sommige denken. Dit is Don Martin, of liever zijn werk:



Deze baksteen bestaat uit twee boeken in een slipcase met al het werk dat de tekenaar voor het satirische magazine Mad maakte. De Nederlandse vertaling is inmiddels ter ziele. Als kleine en later grotere jongen kocht ik het blad trouw. Vooral om de filmsatires, maar ook vanwege het werk van Don Martin en Sergio Aragonés. Nu had ik dit meesterwerk al meerdere keren in mijn handen, maar $150,- was net even iets te veel van het goede. Zeker als het onder jeugdsentiment gaat. Bij American Book Center hanteren ze steeds vaker het afprijssysteem. The Complete Mad scoorde ik voor €50,- Ken je het gevoel dat dingen die je vroeger leuk vond, nu altijd tegenvallen? Dat is hier zeker niet het geval. Ik las de helft van boek een en moest net zo (glim)lachen als toen.



Hieronder nog een paar voorbeelden van de briljante Don Martin.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten