24-03-2009

Gehoord en gezien in de VS

In Victoria Secret werd ik aangesproken door een enthousiaste verkoopmedewerker. Met een glimlach van oor tot oor vroeg ze samenzweerderig waar mijn accent vandaan kwam. Dutch, gromde ik zo vriendelijk mogelijk terug. Haar ogen begonnen te stralen. “That’s great. My grandfather is Dutch. Where do you guys live in Denmark?”

Een andere dijenkletser was bij een kassa. Ik gaf $100,- voor twee kaartjes. Deze kosten $90,-. Ik zou dus $10,- terug moeten krijgen. Kind kan de was doen, zou je denken. De mevrouw voor mij nam het $100-biljet in ontvangst, toverde een rekenmachine te voorschijn en tikte 100-90 in. Ze controleerde de uitkomst om mij $10,- terug te geven. Onze open monden zou ze waarschijnlijk ook niet begrepen hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten