10-09-2009

Ex-Rolling Stone maakt zich druk over muziekgames

Bill Wyman, voormalig lid van de Rolling Stones zegt tegenover de BBC dat games als Rock Band en Guitar Hero ervoor zorgen dat kinderen geen echte instrumenten meer leren spelen. "Het moedigt kinderen aan niet te leren, dat is het probleem. Het zorgt ervoor dat steeds minder mensen zich toeleggen op het echt leren van een instrument. Dat vind ik jammer, dus ik vind dit maar niets." Saillant detail is dat zijn voormalige band zijn debuut maakt in Guitar Hero 5. Zou mijnheer Wyman dan ook de royalty's weigeren?



Ook Nick Mason, de drummer van Pink Floyd zegt moeite te hebben met dit soort games. "Het is een interessante ontwikkeling, maar ik raak geirriteerd als ik mijn kinderen dat zie spelen. Als ze net zoveel tijd zouden steken in het oefenen op een gitaar als in het leren van het indrukken van de knoppen, dan zouden ze nu al hartstikke goed zijn." Niet iedereen is het met de heren eens. Lars Ulrich, de kleine druktemaker van Metallica is van mening dat Guitar Hero juist een positieve invloed op kinderen heeft. Het zou hen bekendmaken met de muziek waarmee hij is opgegroeid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten