14-06-2009

Don’t believe the hype

Ik ben er weer ingetrapt. Al maanden kijk ik uit naar de game Prototype. Een sciencefiction thriller over een virus in New York. Origineel en baanbrekend, dacht ik.

De voor en tussenfilmpjes zijn fantastisch, maar de game zelf: mwoah. Na een half uurtje spelen kriebelde er iets in mijn achterhoofd. Waar had ik dit eerder gezien. Het antwoord kwam snel: de laatste Hulk-game. Bijna alles van het springen tot het zoeken van lichtbolletjes komt uit deze game. Daarnaast is de ontwikkelaar vervallen in het aloude continu vijanden spawnen en het abc. Je loopt een stukje naar de volgende opdracht, volbrengt die en loopt weer naar de volgende opdracht. Die net even iets anders, maar toch eigenlijk hetzelfde is. Ik had high hopes voor Prototype, maar die zijn jammer genoeg niet uitgekomen.



Ondanks de kritiek is Prototype geen superslechte game geworden. De actie is goed en over de top en de graphics zijn van fantastisch tot alledaags.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten