14-06-2010

Al Williamson RIP

De Amerikaanse striptekenaar Al Williamson is afgelopen weekend gestorven op 79-jarige leeftijd. Williamson stond bekend om zijn realistische tekeningen en grote fantasie.


Ik kwam een jaar of 25 geleden in contact met zijn werk door een bijlage die bij Eppo zat: een zwart wit versie van de film Flash Gordon. Daarna volgde de verstripping van Blade Runner en Star Wars The Empire Strikes Back. Ook tekende hij nog verschillende Star Wars-verhalen en covers voor Marvel Comics.


Jammer genoeg verdween Wiliamson daarna van mijn radar. Ik zag zijn naam een aantal keer opduiken als inkter in Marvel Comics van Daredevil en Spider-man 2099. Maar grote verhalen waren er niet meer bij. Toevallig liep ik vorige week bij American Book Center tegen zijn verzamelde werk van Flash Gordon-strips aan. Hierin stond onder meer de eerdergenoemde Eppo-strip. Ik bladerde door het boek heen en maakte een mental note om deze ooit eens te gaan kopen. Misschien moet ik het boek morgen gewoon gaan kopen. RIP Al Williamson 1931-2010.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten