30-11-2008

Mash Up Star Wars Star Trek

Science fiction–fans zijn vreemde wezens op te delen in twee kampen; de Trekkies en de Warsies. De eerste groep is gek van Star Trek en de laatste van Star Wars. Nu ben ik van het principe leef en laten leven, maar als je te ver gaat in je die hard-fan zijn vanStar Wars of Star Trek gaat je lift volgens mij niet helemaal naar de bovenste verdieping. Anyway als bezoeker van meerdere premières, conventies en evenementen word ik wel vaker geconfronteerd met dit soort fans. Ook deze zijn weer in twee groepen in te delen. De ene is verkleed als zijn of haar favoriete karakter en de andere roept tegen iedereen die het horen wil dat zijn hobby veel leuker en dus belangrijker is dan de ander. Een Star Trek-fan is ooit erg boos op mij geworden toen hij zich voorstelde als Dokter Spock. Waarna ik quasi serieus antwoordde; van die opvoedboeken voor kinderen? Begrijp mij niet verkeerd ik heb ook alle Star Trek-series en Star Wars-films gezien. Ben zelfs naar de Star Trek Experience in Las Vegas geweest. Beide franchises zijn leuk. Daarom kwam ik ook niet meer bij toen ik deze Star Wars- Star Trek mash up zag op YouTube.

1 opmerking: