22-10-2009

Succes voor Need For Speed

Die hard gamers hebben de hoop voor Need For Speed allang opgegeven. De serie veranderde de laatste jaren van trendsetter tot een generieke racer. Dertien in het dozijn was een veel gehoorde opmerking. Toch kreeg uitgever Electronic Arts het voor elkaar om van de franchise een mainstream product te maken. Door de gameplay glad en laagdrempelig te maken versloeg ieder deel de vaak betere concurrentie in aantallen. Met het nieuwste deel Shift lijkt de uitgever weer op de goede weg te zijn. Niet dat het de accounts van EA dat iets kan boeien. Want Need For Speed is succesvol, zeer succesvol.



Sinds het eerste deel zijn de games binnen de franchise inmiddels 100 miljoen keer over de toonbank gegaan. 80 miljoen units werden verkocht in de afgelopen zes jaar. Een opbrengst van €1,8 miljard zorgt ervoor dat Need For Speed de boeken in gaat als de best verkopende raceserie ooit. Het eerste deel verscheen in 1994: Road & Track Presents: Need for Speed. Dat zag er toen ongeveer zo uit.





Dat de serie een flinke evolutie heeft doorgemaakt blijkt uit het volgende screenshot van het nieuwste (zeer vermakelijke deel) Shift.



Amerikaanse bedrijven zijn dol op feitjes en dus werd het persbericht met dit heugelijke nieuws volgezet met wetenswaardigheden. Dit keer geen op de borstklopperij, maar interessante feitjes, die hieronder op een rij staan. De NFS-games verschenen voor twaalf verschillende platformen, in 22 talen, verdeeld over 60 verschillende landen. Alle spelers samen hebben zo'n zeventien triljoen aan de virtuele auto's gesleuteld en een afstand afgelegd van ongeveer 449 miljard kilometer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten