13-12-2008

De jacht naar de 60.000

Vorige week vroeg een collega wat er zo leuk was aan achievements. Voor diegene not in the know, achievements zijn punten die je krijgt als je een spel speelt op de Xbox 360. Ik dacht even na en kwam maar op een woord: beloning. Achievements zijn natuurlijk niet meer dan een digitale manier om te laten zien hoe groot je geslacht wel niet is. Hoe oud de man ook is, het blijft een jongetje. Ikzelf ben een achievement hoer, alles voor de punten. Midden september verklaarde ik aan ieder die het wilde horen dat mijn missie was om voor het jaar de grens van 60.000 te passeren. De vaart zit er sindsdien goed in. Ten tijde van die uitspraak stond de teller op net geen 50.000. Op dit moment telt mijn Xbox 360 LIVE 58.981. Eerlijk is eerlijk Saskia helpt ook, op moment van schrijven is ze druk bezig digitaal te Monopolyen. Een game waar het mij nog niet gelukt is om te winnen.



Op dit moment sta ik op de 92ste plaats in de chart van Nederlandse gebruikers en op 6.511 wereldwijd. Er zijn volgens de website Gamercard.net meer dan 2,5 miljoen achievement verzamelaars wereldwijd. In Nederland zijn dat er 39.215.
Wordt vervolgd.

1 opmerking:

  1. Damn dan moet ik mijn naam veranderen naar Pinkeltje met mijn schamele 5600 puntjes! :-(

    Maar eerlijk is eerlijk, je hebt er hard voor gewerkt! (met hier en daar een toestekend handje van de gewillige en hulpvaardige personen)

    BeantwoordenVerwijderen