21-12-2008

Sticker ellende

Ik ben een consument waar de gemiddelde Blu-ray-leverancier blij van wordt. Nieuwe films koop ik gelijk en ik heb volmondig ja gezegd tegen de nieuwe standaard van film kijken. Iets irriteert mij echter mateloos. De uitgevers vinden het allemaal nodig om het blauwe doosje ‘te verfraaien’ met een sticker. Die kondigt ondermeer aan dat de disc alleen maar in een dvd-speler af te spelen is of een actie. Wat zit je nu te zwammen hoor ik je denken, die stickers kan je er toch gewoon aftrekken? Niets minder blijkt waar. De stickers zijn namelijk niet zo één, twee, drie van het Blu-ray-doosjes te verwijderen. Het schijnt nodig te zijn om deze stickers van iets dat het meest op behangplaksel lijkt, te voorzien. Het resultaat is dat er stickerresten op de verpakking blijven zitten. De grootste boosdoener is Warner Bros. De filmmaatschappij heeft een actie waarmee je een gratis Blu-ray kan aanvragen als je er drie koopt. Om dit aan te kondigen prijkt een mega lelijke sticker op de doos. Vooral een doorn in het oog bij de mooie steelbook-verpakkingen van Batman Begins en Attack Of The Clones.



Als je voor €29,99 een film koopt heb je twee opties. Of je laat de sticker er op zitten of je trekt deze eraf en zit met een groezelig uitziend doosje. Ik weet in een tijd van kredietcrisis is dit natuurlijk niet echt belangrijk, maar toch lijkt het mij stug dat ik de enige Blu-ray-koper ben die zich hieraan stoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten