Na het succes van het betaalmodel van World Of Warcraft leek het een gegeven dat Activision Blizzard dit ook ging doorvoeren bij andere spelletjes. De kogel lijkt nu door de kerk te zijn. Tegenover IGN verklaarde Thomas Tippl, financieel manager bij Activision Blizzard, dat het bedrijf een soortgelijk model wil introduceren voor zijn grote franchises.
Dit zou er voor kunnen zorgen dat de consument extra moet betalen om games van Activision online te spelen. Volgens Tippl is het lastig is om het online business-model van World of Warcraft naar andere franchise te vertalen, maar hij verwacht dat dit zeker gaat gebeuren. Dit kan heel slecht of juist heel goed nieuws zijn. Xbox LIVE gebruikers betalen al een jaarbedrag aan Microsoft om via Xbox LIVE te kunnen spelen. Het is goed mogelijk dat Microsoft na een dergelijke actie van Activision Blizzard, de poort (net als PlayStation Network) gratis opengooit. Daarnaast kan de betalende speler rekenen op goede support. Iedereen die de laatste dagen Call Of Duty Modern Warfare 2 heeft gespeeld kent de problemen van lag en het moeilijk vinden van speelsessies. Ook kan Activision bijvoorbeeld extra content gratis bij de speler krijgen, of zelfs games goedkoper aanbieden. Daar staat tegenover dat niemand (zeker in dit economische klimaat) blij wordt om te betalen, voor iets dat zij altijd gratis hebben ontvangen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten