24-11-2009

Concurrenten steunen Obama

Sony, Microsoft en de Amerikaanse brancheorganisatie ESA (Entertainment Software Association (ESA) gaan de Amerikaanse Educate to Innovate-campagne van president Obama te ondersteunen. Het doel is om de de Amerikaanse jongeren te vergroten op het gebied warm te maken voor exacte wetenschappen.


Sony gaat de Game Changers Challenge ondersteunen. Hier ligt de focus op het creëren van originele levels in LittleBigPlanet. Om hun woorden om te toveren in daden geeft Sony Computer Entertainment onder meer duizend PlayStation3-consoles.
De directeur van Sony Amerika, Jack Tretton zegt het volgende hierover: "We zijn blij met de mogelijkheid om mee te doen en ondersteuning te bieden aan de Game Changer Challenge die vandaag is aangekondigd. Het zet een schijnwerper op het innovatieve medium van videogames en digitale entertainment." Wat Microsoft gaat doen is nog niet precies bekend. Onderdeel van de campagne is de National Video Game Competition. Hier kunnen Amerikaanse jongeren in de leeftijdsgroep 4 tot 8 jaar, 8 tot 12 jaar en 12 tot 16 jaar ideeën geven voor een webbrowsergame. Volgend jaar op de jaarlijkse beurs E3 wordt de winnaar bekendgemaakt. De gelukkige ontvangt naast de eer een geldbedrag van $300.000.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten